română (România) English (United States)
eFluence Intranet Portal eFluence Intranet Portal

 

eFluence Intranet Portal este o suita modulara de aplicatii construita pe o platforma de portal Intranet ce are drept scop eficientizarea activitatii unei organizatii prin fluidizarea unor fluxuri administrative ce nu se regasesc in core business, prin incurajarea lucrului in echipa si prin facilitarea partajarii informatiilor in aplicatii colaborative.
 
Solutia este dezvoltata folosind instrumente open source si este bazata pe standarde pentru a facilita extinderea rapida cu noi functionalitati si integrarea de noi aplicatii, precum si pentru a asigura independenta de tehnologii proprietare. Portalul este bazat pe Liferay (cu facilitatile sale de publicare de articole, management de continut partajat, spatiu de lucru colaborativ), in care au fost integrate o serie de aplicatii (portlets) dezvoltate de eSolutions. Aceste aplicatii nu pot functiona independent, fiind legate ca add-ins de portalul Liferay.
 
Portalul este modulul central care asigura functionalitatile comune tuturor departamentelor si activitatilor dintr-o organizatie, si poate functiona si ca modul independent. Implementarea portalului se face conform unei metodologii stricte:
  • Analiza
  • Modelare si aprobare
  • Implementare
  • Training si proceduri
  • Optimizare si dezvoltare
  • Monitorizare
  • Optional:
    • Introducerea datelor
    • Conectarea cu alte sisteme
 
Implementarea se realizeaza prin constituirea unei echipe mixte formata din reprezentantii clientului si specialistii eSolutions.

 

eFluence Intranet Portal - o solutie modulara eFluence Intranet Portal - o solutie modulara

 

eFluence Intranet Portal a fost gandit ca o platforma flexibila ce permite integrarea facila a mai multor module (existente sau ce pot fi dezvoltate la cerere):
 
  1. Aplicatii din sfera resurselor umane:
    1. organigrama companiei
    2. datele personale ale angajatilor (coordonate, competente, hobby-uri, etc)
    3. pontaje – initiate de HR si avizate de sefii de departamente
    4. posturi disponibile
 
  1. Aplicatii administrative:
    1. cereri cheltuieli – pentru resurse financiare sau materiale, pe baza alocarii pe centre de cost (pana la nivel de angajat)
    2. cereri suport (IT sau de alta natura) cu asignarea de resurse si posibilitatea de a urmari executia
    3. cereri concediu
Fiecare angajat isi poate genera propriile cereri (avand si acces la un istoric al lor) iar fiecare cerere poate fi urmarita pe intregul parcurs (trasabilitate) de le emitere de catre angajat / avizare de catre seful de departament / aprobare de catre responsabilul desemnat (dupa caz – controlling financiar, sef compartiment IT, generalist HR, etc)
 
  1. Aplicatii colaborative:
    1. wiki – util in numeroase scenarii, de exemplu pentru descrierea modului de lucru intr-un departament pentru operatiile ce nu sunt inca formalizate in procedurile ISO; in acest fel, un angajat nou se poate familiariza mult mai rapid cu sarcinile specifice job-ului
    2. forum – care poate fi structurat pe layere, de exemplu la nivel de departament (vanzari/marketing/financiar/logistica/IT/...) si/sau dupa tipul de problematica adresata (generale / specifice departamentului / inter-departamentale / la nivel de grup de companii), orice alta structura fiind nu doar posibila dar si usor de implementat
 
  1. Aplicatii specifice:
    1. registratura – pentru crearea echivalentului electronic al registrului de intrari/iesiri ale documentelor emise, respectiv primite de organizatie, cu avantajul arhivarii electronice, al cautarii si regasirii facile a documentelor in functie de criterii pre-definite (data, departament, persoana emitenta) sau taguri
    2. avizier (stiri interne ale companiei; stiri externe din industrie sau de interes general pentru angajati; noutati importante; fluxuri de stiri RSS)
 
  1. Aplicatii de interes general:
    1. afisarea unor informatii importante pentru intreaga organizatie (de exemplu, misiunea si valorile companiei)
    2. buletinul intern al companiei
    3. regulamente si procese (ISO, etc)

 

Arhitectura, Tehnologii, Standarde Arhitectura, Tehnologii, Standarde

 

Solutia eFluence Intranet Portal este bazata pe cele mai puternice unelte si aplicatii open source destinate mediului Enterprise.
 
Aplicatia principala este portalul Liferay in care se pot instalata o suita de portleti (aplicatii) standard JSR 168. Aplicatiile se vor conecta la o baza de date relationala (PostgresPlus).
 
Liferay este liderul de piata in segmentul portalelor standard (Portlet JSR168) cu o vechime de peste 10 ani. Este usor de folosit si de administrat, iar un mare avantaj este flexibilitatea – se pot schimba atat look-ul cat si functionalitatile.
 
Portalul este alcatuit din pagini in care se aseaza aplicatii (portleti). Configurarea paginilor si a portletilor este foarte facila, putandu-se schimba locatia paginilor si a portletilor oricand este nevoie.
 
 
 
Un mare plus este adus de sistemul de CMS (Content Management Sistem) al portalului Liferay, in care se poate edita in timp real continutul paginilor.
 
PostgresPlus este distributia PostgreSQL destinata mediului Enterprise, asigurata de EnterpriseDB. PostgreSQL este cea mai avansata baza de date relationala OpenSource, dezvoltata de-a lungul a 15 ani si este renumita pentru stabilitatea sa. Este o baza de data scalabila, atat in privinta cantitatii de date stocate cat si a numarul simultan de utilizatori.
 
Solutia include cateva aplicatii standard care vin odata cu portalul Liferay, orientate spre comunitati virtuale: forum, wiki, avizier, documente partajate, sondaje.
 
Aplicatiile dezvoltate de catre eSolutions pentru portalul Liferay respecta standardele impuse.
Suita de portleti eSolutions este dezvoltata folosind tehnologii noi si stabile: SpringFramework, SpringPortletMVC, AJAX.
 
Aplicatiile sunt impartite in nivele, fiecare acoperind un set de functionalitati comune. Nivelele comunica intre ele cu ajutorul unor obiecte care incapsuleaza informatia utila. Avantajele sunt o mai usoara administrare a codului si o testare unitara facila.
 
Partea vizibila a fiecarui portlet (aplicatie) este implementata folosind JSP si JavaScript. Toate cererile primite de la utilizator trec prin nivelul de Controller pentru a fi validate si prelucrate.
 
Operatiile specifice aplicatiei sunt efectuate la nivelul de Service. Pentru persistenta obiectelor in baza de date se foloseste sablonul de dezvoltare DAO (Data Acces Object).
 
Comunicarea intre serverul de aplicatii si baza de date se face prin JDBC.

 
 
Securitate si Drepturi
 
Interfata de administrare permite definirea utilizatorilor si a drepturilor asociate, pe baza unui sistem sofisticat si granular de drepturi, in functie de necesitatile organizatiei.
Toate modificarile pot fi salvate manual de catre administratorii aplicatiei, cu ajutorul unui meniu disponibil numai celor care au acest drept.
Pentru trasabilitate, aplicatia mentine un istoric complet al tuturor modificarilor care au fost facute asupra bazei de date, inclusiv utilizatorul care a facut modificarea si cand.
 
 

 

Obiective Obiective
  • facilitarea colaborarii intra- si inter-departamentala
  • facilitarea organizarii informatiei si evidenta documentelor
  • cresterea productivitatii
  • reducerea timpului asociat proceselor administrative
  • trasabilitate si versionare
  • raportari complexe
  • reducerea dramatica a numarului de documente hardcopy (hartii)
  • crearea unui sistem inteligent, facil de arhivare a documentelor ce permite cautari complexe si regasirea imediata a informatiei relevante, detaliata
  • reducerea costurilor: hartie, sisteme de arhivare hard-copy (bibliorafturi, fisete etc), spatiu (mp), timp-personal alocat operatiunilor administrative
  • instrument de formalizare a modului de lucru si de creare a unor noi proceduri
Beneficii Beneficii
  • rata de adoptie ridicata in randul utilizatorilor – incurajarea lor in a folosi o serie de aplicatii utile in activitatea zilnica prin utilizarea de interfete (in limba romana) si concepte familiare
  • cost si TCO extrem de atractive, incomparabile cu alternativele existente
  • implementare rapida
  • flexibilitate ridicata – intranet-ul poate fi oricand completat cu un extranet ce adreseaza anumiti parteneri externi; in plus, se pot adauga usor functionalitati din gama social networking daca se doreste extinderea acestei zone
  • risc redus datorita tehnologiilor open source si a standardelor pe care se bazeaza
  • platforma consistenta, in care toate elementele conlucreaza: Liferay, Postgres Plus
  • portalul este independent de furnizor – suporta toate standardele deschise importante ale industriei (JSR-286, JSF-314, JSR-170, WSRP, JBI) pentru continut, portleti, web services si tehnologii front-end pentru a reduce costul de dezvoltare
  • reducerea costurilor de personalizare datorita numarului mare de portleti integrati in Liferay
  • suport multi-lingual
  • backup pentru admin
  • resursele hardware si software necesare sunt minimale datorita compatibilitatii cu majoritatea serverelor de aplicatii, a serverelor de baze de date si a sistemelor de operare (poate fi folosita orice stiva IT)
  • portalul bazat pe Liferay asigura viabilitatea pe termen lung a proiectului (datorita implicarii comunitatii open source) ce nu depinde de decizii de business arbitrare
  • solutie robusta ce adreseaza segmentul Enterprise: scalabilitate ridicata, suportand peste 3,000 tranzactii concurente (33,000 utilizatori simultani) per server; posibilitatea configurarii in cluster pentru high availability; integreaza top 10 practici de securitate recomandate de OWASP
  • independenta de platforma – ruleaza si in medii non-Microsoft si se poate integra cu aplicatiile existente