Hackathon 2021

Hackathon 2021

8 echipe, 32 de participanti, 5 jurati, 24 de ore de munca. IoT, ML, aplicatii diverse. Multa munca, dar si multa distractie – asa ar putea fi descrisa in doar cateva cuvinte cea de-a V-a editie a Hackathon-ului eSolutions.

Podiumul a fost ocupat de urmatoarele echipe:

Locul I: Echipa Wave 7, care a dezvoltat un proiect IoT pentru detectarea wireless a utilizatorilor de dispozitive mobile, folosind un sistem ESP32, un cluster de Kafka Connect si un broker MQTT. Datele din cloud au fost expuse cu WebSokets catre o interfata reactiva, construita cu Spring. Aplicatia are multiple scenarii de utilizare: de la check-in in companii si monitorizarea fluxului de personal (atat numarul de persoane, cat si identificarea acestora) pana la masurarea traficului in zone comerciale. Proiectul poate fi continuat prin dezvoltarea unei retele de tip mesh, astfel incat sa suporte aplicarea diversilor algoritmi de identificare sau comunicarea intre dispozitive.

Locul II a fost impartit de echipele Magnum Opus si Team Orc

Echipa Magnum Opus a dezvoltat aplicatia Lunch<Br>, care identifica, printr-un tool de webscraping, cel mai bun pret pentru produsul preferat, de pe toate platformele web de livrare. Aplicatia ofera si un chat intern, precum si posibilitatea de comanda de grup.

Team Orc au construit un cos de gunoi inteligent, destinat spatiilor comerciale si de birouri, cu trafic intens. Acesta sorteaza deseurile in functie de materia prima reciclabila,folosind algoritmi de machine learning si image recognition.

Locul III a fost ocupat de echipa Lightning McQueen, cu un instrument de organizare a fluxurilor care tin de ingrijirea unei masini: de la documentele periodice obligatorii - ITP, asigurari, revizii - pana la administrarea de daune si lucrari de reparatii, schimburile de anvelope, gazduirea acestora, diverse alte operatiuni de cosmetizare sau chiar un istoric al alimentarilor. Aplicatia ofera o gama extinsa de analitice, precum si notificari.

Alte proiecte dezvoltate in cadrul Hackathon-ului:

- Micron este cainele de paza robot, semiautonom, alcatuit din 250 de componente care au necesitat 99 de ore de printare 3D, 14 servomotoare si aproximativ 5 metri de cabluri. Robotul poate fi utilizat pentru supravegherea domiciliului / perimetrului inconjurator, avand capacitatea de a patrula, autonom, perimetrul selectat din interfata web dedicata. In a doua etapa a dezvoltarii, Micron va primi si un modul de senzori, pentru a putea monitoriza calitatea aerului, temperatura, presiunea atmosferica si, cel mai important, va putea detecta eventuala prezenta a persoanelor straine, cu ajutorul senzorilor de miscare integrati. 

- Proiectul Microplant, dezvoltat de echipa It’s Not a Bug, It’s a Feature, reprezinta o solutie tehnica de automatizare a irigarii plantelor din casa. Aplicatia ofera posibilitatea de a verifica temperatura si umiditatea aerului, umiditatea solului, irigarea automata in functie de nivelul de umiditate indicat de senzori, monitorizarea volumului de apa din container, dar si un program de iluminare personalizabil. Dispozitivul de irigare este prezentat sub forma unei machete de stadion, iar aplicatia ofera si posibilitatea de a alege o echipa de fotbal preferata si personalizarea iluminarii in functie de culorile acesteia. 

- Flex Buddy este un asistent personal de fitness, automatizat. Bazat pe o camera video si un model TensorFlow, acesta analizeaza pozitia persoanei si, in functie de aceasta, va oferi utilizatorului indicatii despre cum sa imbunatateasca modul de efectuare a exercitiilor.

- Aplicatia ManelizeIT, dezvoltata de echipa Maneliada, isi propune sa revolutioneze industria muzicala, prin transformarea oricarei melodii in muzica de petrecere, cu influente balcanice. Folosind o interfata dezvoltata cu React Hooks si Prime UI si un server de Flask, se pot incarca oricare doua melodii, apoi aplicatia va izola si va combina frecvente diferite din stream-urile audio, folosind un model de machine learning.  Astfel, partea vocala a primei piese se va suprapune cu instrumentalul celei de-a doua, creand o noua melodie.