cover_interviu_forbes

Media

Marian Simpetru, Managing Partner eSolutions: “Cea mai mare oportunitate pe care o vedem este Inteligenta Artificiala, o piata foarte mare si pentru Romania in urmatorii ani”

 

Forbes Romania a invitat comunitatea de business din Romania sa raspunda la cele mai importante chestiuni ale momentului in cadrul proiectului editorial #lectiipentru2021.

 

Evolutia companiei intr-un cuvant

In 20 de ani de vechime in business pe zona de tehnologie, am trecut printr-un singur eveniment major de incertitudine, la criza economica din 2008-2009, care, per total, pentru noi s-a transformat intr-o oportunitate de a ne reconfigura business-ul prin alaturarea unui partener din Germania si accesarea, astfel, si a pietei de servicii de acolo. Contextul pandemic a venit, insa, cu mult mai multe implicatii, insemnand provocari nu doar la nivel economic, ci si uman si social, cu o stare de incertitudine pe care noi nu am vazut-o pana acum.

Cel mai mare plus al acestei perioade a fost faptul ca, prin cultura companiei, noi suntem ca o familie, iar echipa a fost cea mai importanta resursa in aceste vremuri nesigure. Sunt mandru de cat de rapid s-a adaptat echipa noastra la activitatea exclusiv online de la distanta si de nivelul acesteia de mobilizare.

Desi domeniul tehnologiei a stat sub zodia oportunitatii anul acesta, datorita nevoii imediate de accelerare a proceselor de digitalizare ale companiilor si institutiilor, am depins si depindem de situatia economica a clientilor nostri. Pe de alta parte, am primit aprobari de bugete mai rapid pentru a demara proiectele, companiile intelegand ca este absolut necesar sa isi translateze in mediul digital sau sa-si eficientizeze procesele, inclusiv in proiectele mai mari, de anvergura, ca in cazul proiectelor de big data, unde si bugetele sunt la un alt nivel.

Dupa primele doua luni, in care am avut clienti afectati de bulversarea din perioada Starii de Urgenta, am realizat ca vom vedea o contractare a business-ului la nivel de an, insa in perioada urmatoare, situatia a revenit la o stare de normalitate si de adaptare. Multe proiecte demarate in semestrul al doilea se vor vedea in cifra din 2021.

Suntem incantati ca ne-am adus contributia catre comunitate construind din punct de vedere tehnologic pro bono prima platforma epidemiologica din Romania, alaturi de partenerul nostru, EvoMed, iar implementarea de la DSP Brasov a fost extrem de utila.

Intr-o concluzie, suntem multumiti de modul in care am gestionat aceasta perioada cu multe necunoscute.

 

Cele mai importante lectii

Dupa cum am mentionat, ni s-a dovedit inca o data ca poti trece printr-un astfel de context doar alaturi de o echipa care face super performanta nu doar in tehnologie, ci si la nivel uman. Pentru noi nu este o lectie in sine, ci o reiterare a convingerii ca echipa este resursa-cheie in orice context.

Am invatat ca trebuie sa actionam pe baza datelor si pe scenarii multiple, practic, sa fim pregatiti pentru orice situatie. Și, de asemenea, sa raspundem oricarei provocari cu agilitate. Modul in care abordam proiectele s-a transferat si in intern, in felul in care ne-am regandit rapid din punct de vedere organizatoric.

 

Prestatia autoritatilor

Am apreciat faptul ca autoritatile au reactionat destul de prompt in martie si au reusit sa tina, partial, sub control evolutia epidemiei si efectele negative asupra economiei. Pe de alta parte, nu putem sa nu observam “jumatatile de masura” si contradictiile evidente din deciziile comunicate. Ne-am fi dorit mai multa coerenta in implementare.

Este mai mult decat binevenit ca sunt actiuni de digitalizare in administratia publica, insa strategia trebuie sa fie gandita pe termen lung si implementata eficient. Nu este prima data cand amintesc ca un proiect foarte util ar putea fi si implementarea unui cloud guvernamental, ca metoda de accelerare a proiectelor administratiei centrale.

 

Strategia de business pentru 2021

In 2021, prioritatea va fi de extindere a activitatii la nivel international, prin dezvoltarea portofoliului de clienti.

Ca intotdeauna, vom investi major in propriile noastre produse. Rezultatele pe care le-am avut dezvoltand multe produse aplicabile retail-ului, de la solutii de sales forecasting, recomandari de produse, monitorizarea canalelor de distributie online, automatizarea proceselor – pricing, stocuri, monitorizarea competitiei etc., ne-au demonstrat cat de utile sunt in aceste momente si cat de multa eficientizare si valoare aduc clientilor nostri din Romania si Germania. Similar, vom dezvolta produse si servicii si pe alte verticale, cu acelasi scop de optimizare a proceselor.

Ne vom concentra in continuare pe dezvoltarea unor proiecte importante cu ajutorul tehnologiilor de big data si inteligenta artificiala. Experienta si discutiile de pana acum ne-au aratat ca aceste domenii reprezinta o miza pentru Romania si o oportunitate reala pentru mediul de business.

 

Provocari in 2021

Din ceea ce se intrevede, cea mai mare provocare va fi criza economica de la nivel mondial, care va aduce cu sine o serie de efecte pe termen lung ce se vor resimti in societate din punct de vedere economic si social. Iar cea mai mare oportunitate pe care o vedem este Inteligenta Artificiala, o piata foarte mare si pentru Romania in urmatorii ani.