Forbes Romania a invitat comunitatea de business locala sa vorbeasca despre lectiile invatate si traite in anul care s-a incheiat si despre provocarile anului acesta, in cadrul proiectului editorial #lectiipentru2022. In continuare, iti prezentam materialul realizat de Forbes:
2021 a venit la nivelul intregii societati cu un grad mare de impredictibilitate. Dupa incertitudinea initiala din 2020 si adaptarea la noua realitate, acest an parea ca va fi extrem de dinamic. Insa cuvantul care l-a definit a fost de reajustare la un nou climat economic.
Pentru industria noastra, ritmul de dezvoltare a continuat, fiind cu totii implicati in proiectele de digitalizare a companiilor si institutiilor. Am simtit o schimbare majora in deschiderea mediului de business pentru proiecte complexe de big data – am vazut atat din experienta noastra (desfasuram mai multe proiecte in acest moment), cat si din cea a companiilor care au fost prezente in evenimentul de referinta din acest domeniu – Big Data Week – in care au vorbit despre propriile implementari. De asemenea, din activitatea echipei noastre atat in Romania, cat si in Germania, am observat cat de mult transforma tehnologia orice domeniu in acest moment, de la industria de media la agricultura, valul de oportunitate fiind nelimitat. Deci, daca as caracteriza din perspectiva industriei pe care o reprezentam, as spune ca dinamica este cuvantul de ordine.
Nu am putea vorbi despre motive de ingrijorare, dar o preocupare pe care am avut-o anul acesta a fost in privinta echipei si felului in care am ramas conectati unii cu altii in formatul de lucru hibrid. Am implinit anul acesta 20 de ani de activitate si a fost atipic sa celebram online in echipa de peste 100 de persoane. Ceea ce a facut ca noi sa fim o echipa sudata, cu foarte putine schimbari de persoane de-a lungul timpului, a fost felul in care ne raportam unii la altii, ca la o familie, iar dorinta de a trece mai usor ca echipa prin contextul greu din punct de vedere medical, social, economic a ramas prioritara.
In privinta rezultatelor, am fost in linie cu ceea ce ne-am propus la inceputul anului. Ne-am continuat planurile de a ne extinde pe piata internationala si de a diversifica portofoliul de clienti. Am incheiat o serie de parteneriate strategice cu organizatii care apreciaza serviciile IT customizate si chiar premium. Obiectivul a fost de a-i tinti pe acei clienti care inteleg foarte bine contextul actual si ce contributie are tehnologia in strategia si viitorul business-ului lor.
Mentionam anterior ca am vazut si am experimentat mult in cei 20 de ani de business in domeniul tehnologiei. Dar parca niciodata nu am simtit mai mare multumire pentru evolutia echipei noastre ca in ultimii ani care au fost marcati de neprevazut si schimbari continue, situatii pe care le-am gestionat, cu totii, la un nivel extraordinar. Ne-am bucurat ca am accesat mai mult piata internationala, prin oportunitatile pe care le-am avut prin intermediul grupului mai mare din care facem parte. Pentru noi, ca echipa, deschiderea catre proiecte globale si largirea experientei de lucru vin inaintea oricarei cifre, iar parteneriatele pe care le-am semnat anul acesta, atat in Romania, cat si in Germania, in zona de consultanta si servicii premium (arhitectura software, audit si consultanta arhitectura sisteme informatice), se adauga pe lista motivelor de mandrie.