cover_interviu_progresiv

Media

Strategia de pret, dictata de tehnologie

Solutiile inteligente de pricing care ajuta la stabilirea strategiei de pret sunt tot mai importante pentru retaileri, mai ales in conditiile in care industria trece printr-o perioada plina de neprevazut. Cat de importante sunt tehnologiile precum inteligenta artificiala sau machine learning si cum pot ajuta acestea la stabilirea unei strategii de pret care sa asigure succesul?

 

Chiar daca politica pretului scazut pare sa nu mai fie de ajuns pentru fidelizarea consumatorilor, nu inseamna ca detaliile legate de competitivitate trec pe plan secund, din contra. Cu ajutorul tehnologiei, strategiile de stabilire a pretului la raft pot fi optimizate astfel incat sa genereze inclusiv recomandari de vanzare, nu doar promotii la raft. Spre exemplu, necesitatea de a guverna politici de pret si de a le implementa prin analiza unor cantitati foarte mari de date devine esentiala in cazul unui retailer care are 100.000 de produse si o prezenta de cateva sute de magazine pentru care vrea sa faca price management care sa tina cont de conditiile de localizare geografica si, implicit, de competitie. In acest caz, provocarea este sa produci un pret unic, personalizat pentru fiecare dintre aceste magazine, si devine o provocare de ordin tehnic.

 

Marian Simpetru, Managing Partner eSolutions, a detaliat acest subiect intr-un interviu acordat lui Bogdan Angheluta, pentru Revista Progresiv, pe care il poti citi aici.

UTILE

Linkuri externe

Conferinte si evenimente la care am participat si care au fost pe gustul nostru