Marian Simpetru Retail FMCG

Marian Simpetru, Managing Partner la eSolutions, despre beneficiile tehnologiilor Big Data si Cloud, pentru retail-fmcg.ro

Marian Simpetru, Managing Partner la eSolutions.ro, discuta despre beneficiile adoptiei big data si cloud pentru industria de retail in urmatorul interviu cu retail-fmcg.ro:

Ultimii ani au ilustrat realitatea ca la nivelul intregii industrii de retail & FMCG s-a impus un model operational care accentueaza rolul tehnologiei, aceasta migrand de la suport pentru business-uri la impact in strategie, facand diferenta dintre profit si pierdere si dintre cotele de piata ale celor care investesc si ale celorlalti jucatori. Contextul pandemic a accelerat aceasta tendinta, iar transformarea digitala a aratat ani de crestere intr-unul singur, in stransa aliniere cu nevoile in schimbare ale companiilor.

Datele reprezinta nu doar o resursa valoroasa, ci un adevarat combustibil in evolutia economica. Nimic din ceea ce ilustreaza transformarea digitala nu ar fi posibil fara date si tehnologiile care ne permit sa le intelegem, interpretam si valorificam la adevaratul lor potential. Mai mult, odata cu pandemia si noile provocari si nevoi de business, modelul strategic al fiecarei companii evidentiaza oportunitatea uriasa pe care o aduc tehnologiile de big data in transformarea operatiunilor si proceselor decizionale odata cu integrarea accelerata a digitalizarii.

Marian Sîmpetru, Managing Partner eSolutions

 

Gandim rezolvari tehnologice pentru retail de aproape 15 ani

Ne bucuram ca am avut ocazia sa implementam proiecte de acest tip in retail, una dintre zonele care au aratat o nevoie evidenta. Gandim rezolvari tehnologice pentru retail de aproape 15 ani, iar acum suntem in punctul in care, cu ajutorul solutiilor bazate pe noile tehnologii din zona big data sau algoritmi de inteligenta artificiala, se poate optimiza activitatea din orice tip de magazin sau retea de magazine, conducand la cresterea profitului si diminuarea costurilor operationale.

Proiectele noastre presupun atat implementari de platforme de Big Data in Cloud sau On-Premise, dar si produse de tip SaaS, bazate pe algoritmi de AI (inteligenta artificiala) si Machine Learning, care rezolva provocari ale industriei, precum: automatizarea implementarii politicilor de pret, analiza concurentei, prognozarea cererii, conducand la o gestionare optima a stocurilor, sau recomandari inteligente de shopping pentru clienti. Desigur, preocuparile si nevoile difera in functie de tipul retailerului.

Valorificarea datelor disponibile

De exemplu, jucatorii din retailul brick & mortar se concentreaza mai degraba pe imbunatatirea proceselor operationale, prin implementarea de solutii complexe, peste platformele de big data, care devin surse unice de date operationale. In implementarile noastre, ii ajutam pe retaileri sa valorifice datele pe care le au la dispozitie, avand ca obiectiv eficientizarea operatiunilor companiei. O astfel de platforma de big data centralizeaza informatii despre stocuri, preturi, vanzari, promotii, comenzi, din toate magazinele si depozitele.

Cand vorbim despre lanturi de retail, fluxurile de date procesate intr-o zi sunt uriase. Astfel, se asigura accesul la date, in timp real, pentru intregul ecosistem de aplicatii, conducand la eficientizarea si simplificarea proceselor interne, in special prin scaderea timpilor de procesare a datelor. Jucatorii mari au investit si au inclus in strategiile lor aceste directii dinainte de a fi dictate de nevoi specifice contextului pandemic pentru ca au inteles ca insight-urile si concluziile pe care le pot avea din datele detinute pot crea valoare.

Platforma de Big Data On-Premise, dezvoltata pentru unul dintre cele mai mari grupuri de retail

Un exemplu la care voi face referire este platforma de big data on-premise pe care am dezvoltat-o pentru unul dintre clientii nostri, un grup de retail de top la nivel european. O companie de retail aflata in expansiune are un volum de date in crestere permanenta, in stransa aliniere cu noile deschideri, are informatii care ii parvin pe canale diferite si generate de sisteme eterogene, are nevoie de date in timp real, facand dificila asigurarea consistentei datelor si vizibilitatii asupra acestora.

Cea mai buna solutie pentru a raspunde acestor nevoi, dar si pentru rezolvarea nevoii de centralizare, prelucrare si transmitere a unui volum urias de date inconsistente este implementarea unei platforme de Big Data, intr-o constructie in care orice componenta sa poata scala orizontal pentru nevoi noi ale business-ului sau in functie de cum evolueaza tehnologia, oferind, bineinteles, disponibilitate si acces rapid la date, dar si posibilitatea de a adauga permanent noi functionalitati si fluxuri. Aceasta devine un “single point of truth”, facilitand si o abordare standardizata a canalelor, pentru o strategie omnichannel coerenta.

 

Citeste articolul integral pe retail-fmcg.ro